Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tjerneld
MEDLEM

Markera lönekörning som utbetald

Har en bankkoppling och gjorde min första lönekörning i söndags.

Upptäckte den 25:e att lönen inte hade skickats från kontot till den anställde utan fick göra en manuell överföring. Problemet var att man hade missat vissa rättigheter på banken vilket gjorde att löneutbetalningen fastnade där.

I Lön Direkt är Bokförd och Skickad klarmarkerad, men inte Utbetalt i och med att jag gjorde det manuellt.

Går det att få den klarmarkerad manuellt på något sätt?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tjerneld 

 

Välkommen som ny forummedlem och tack för att du skriver din fråga i forumet. 

 

Gå in i Lön Direkt - Lönekörningar - Välj den aktuella lönekörningen - Gå till Betala och bokför. Här har du en knapp där det står Betala. Bredvid den knappen ska du kunna se en liten pil. OBS! Här är det viktigt att du klickar på den lilla pilen och sedan väljer Markera som betald.  Egentligen så spelar inte detta så stor roll rent programmässigt utan du kan matcha som vanligt i Kassa och bankhändelser när transaktionen kommer in. 

Kontrollera även så du har rätt inställningar i Lön Direkt. Det gör du genom att gå in under Inställningar - Löneinställningar och dubbelkolla så du valt Utbetalningssätt bankkoppling.

 

Hoppas detta hjälper dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till supporten så kopplar vi upp och kikar tillsammans med dig. 

 

Ha en fin dag

//Tinna
 

Tjerneld
MEDLEM

Då får det bli ett samtal till supporten, i mitt fall så är knappen ink den lilla pilen gråad med texten Mottagen av bank. Så den går inte att klicka på. 

//Tony