Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kristina_R
MEDLEM

Snabbaste sättet att lägga in oregelbundna traktamenten

Hej!

Jag har en kund (AB) som jag gör lönen åt. Kunden är ensam i sitt företag. Han har ett lastbilsekipage och ligger ute på vägarna från söndag kväll eller måndag morgon och är åter hemma torsdag kväll eller fredag eftermiddag. Vid några tillfällen under en månad kan han ha turen och få en körning som avslutas på hemorten så han kan sova hemma de nätterna. Han mejlar mig varje vecka om viken dag och tidpunkt han har åkt iväg och vilken dag och tidpunkt han kommer och om han sovit hemma någon natt och vilka timmar han varit hemma. På så vis får jag information om vilka dagar och nätter som jag ska lägga in dag och nattraktamente för. Men hur gör jag det enklast och snabbast i Lön Smart för att det tydligt ska visa för vilka dagar det har utbetalats traktamente för och för att spara tid att registrera? Om jag lägger varje enskild dag blir det ju massor av rader på lönebeskedet och tid tar det.

mvh Kristina🙂

- sätter siffrorna på plats
2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Kristina!

 

En smidig lösning för er båda i det här fallet skulle kunna vara att den anställda använder Visma Utlägg. 🙂
Då kan han själv registrera sina traktamenten via appen och sedan skapa en utläggsrapport som kommer in direkt i Visma Lön Smart, vilket gör registreringen lättare för dig och för honom när han har oregelbundna traktamenten.

 

På vår hemsida kan du läsa mer om Visma Utlägg och vad som finns funktionsmässigt. Jag skickar också med en film där vi visar hur den anställde registrerar kvitton och reseräkningar i Visma Utlägg, så kan du se hur det kan fungera för honom också.


Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar.

 

Önskar dig en fin fredag och trevlig helg!

/Tinne

Tack för tipset. Ska titta på filmen på måndag.

Trevlig helg du med 😃

/Kristina

- sätter siffrorna på plats