Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Louise MoveByNumbers
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ta bort klarmarkering, Lönebesked

Hej

 

Jag läser här under Registrera lönehändelser - Fältförklaringar - Åtgärder att jag kan korrigera eller ta bort ett lönebesked som är klarmarkerat, men att jag då måste ta bort klarmarkeringen. Jag har försökt ta bort klarmarkeringen, men det går inte. Jag får felmeddelandet "Lönebeskedet kan inte klarmarkeras eftersom det finns ett senare lönebesked som är klarmarkerat.". Jag försöker alltså bocka ur klarmarkering och får detta meddelande. Det finns dessutom inga senare lönebesked. Hur ska jag gå tillväga för att ta bort klarmarkeringen?

 

Tack.

 

Mvh,

Louise

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Louise,

Vi skulle gärna vilja att du tar kontakt med supporten så vi får kika på hur det ser ut i ditt program och så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

Du når mina duktiga kollegor på supporten här

 

Ha en fin dag! /Tinna

lindsman
UTFORSKARE

Hej Louise,

Jag har samma problem som dig och undrade hur du kom fram till en lösning. 

 

Ha en fin dag/lindsman

 

Hej Lindsman

 

Minns att det var någon bugg. Tillsammans med supporten testatde vi allt möjligt och tillslut bara fungerade det. Men det vi testade (efter att först ha rensat cookies och cache) var att klarmarkera alla steg; alla lönebesked i lönekörningen och hela lönekörningen, vi skapade löneutbetalningsfilen, bokförde lönerna, skapade utkast på en ny lönekörning och backade sedan allt. Dvs, tog bort den nya lönekörningen, ångrade bokföringen och löneutbetalningsfilen och tog sedan bort klarmarkeringen för hela lönekörningen och de enskilda lönerbeskeden och då fungerade det.

 

Blev inte snyggt i bokföringen men så fick det bli. Ingen anställd fick i varje fall ett felaktigt lönebesked för de undvek vi att skicka tills allt hade löst sig.

 

Lycka till.

 

Mvh,

Louise

Hej, 

Tack för ett snabbt svar.

Jag ska försöka göra likadant som ni gjorde och förhoppningsvis kommer allt fungera som vanligt. 

 

Ha en fin dag!

Lindsman