Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anette661
MEDLEM

Timanställd

Hej,

Vi har några säsongsanställda som går med en fast timpeng (oavsett dag i veckan) men oregelbundna tider. Hur skall jag kunna rapportera deras tid? Jag vill rapportera antal arbetade timmar de dagar de jobbar i kalendern och inte från-till klockslag.....Går det och isåfall hur? Det gäller lön smart. Jag vill att det skall stå timlön på lönebeskedet och inte ob....

//Anette 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anette661!

För snabbvalet Arbetad tid går det endast, precis som du säger, att registrera tid genom att ange klockslag.

Som VIsma Lön Smart ser ut idag är det är inte möjligt att registrera tid genom att ange timmar eller procent. 

 

Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla Visma Lön Smart. Gå gärna in och lämna ett önskemål direkt till våra utvecklare genom att du klickar längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma Lön Smart. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

Hej,  Ytterligare en fråga. När jag rapporterat in från-till klockslag då så har dem en fast timpeng oavsett om de arbetar vardag eller helgdag. Hur gör jag då? Försöker jag skriva in tex 8,00-14,00 och det är en lördag så beräknar Visma övertid vilket det inte skall vara. Kan jag gör på något annat sätt utan att använda kalendern? Eller hur skall jag göra för att få tex 6 timmar en dag till timpriset 200.-?

Hälsar & undrar Anette

Hej Anette!


Anledningen till varför det blir övertid eller OB är för att ert avtal hanterar övertid. På avtalet har du möjlighet att ta bort övertid och OB så detta inte hanteras. Om det skulle vara aktuellt för dig så ändrar du under Inställningar - Löneinställningar - Avtal 

 

 

 Skulle du sedan registrera arbetad tid på helgen så genererar det helglön på lönespecifikationen istället.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

//Tinna