Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Vinninga
NY MEDLEM

32-Bitas Resp 64-bitars Operativsystem

Hej. 

Skulle idag uppdatera mitt Löneprogram "Visma Lön 600" till 2023 års första version. 

Då får jag felmeddelande att Programet kräver 64bitars operativ system och går inte att installera. 

(Installationen avbryts) 

Vi har X64 processor men måste köra 32bitars operativ system då vi har en del andra äldre program som endast fungerar i 32bitars systemet. Detta har ju alltid gått bra tidigare år. Varför inte nu? När Släpper ni versionen som fungerar med 32bitars systemet? 

//Roger 

1 GODKÄNT SVAR
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Roger!

Tack för att du hör av dig med en fråga och varmt välkommen som ny forummedlem. 

Våra senaste versioner av programmen kräver 64-bitar operativsystem och enligt den information som jag har så kommer vi inte att släppa en 32-bitarsversion. 

Kanske har du möjlighet att installera löneprogrammet på en annan dator? 

Hoppas det löser sig för er och att vi ses i forumet snart igen.

//Tinna

Visa lösning i originalinlägg

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Roger!

Tack för att du hör av dig med en fråga och varmt välkommen som ny forummedlem. 

Våra senaste versioner av programmen kräver 64-bitar operativsystem och enligt den information som jag har så kommer vi inte att släppa en 32-bitarsversion. 

Kanske har du möjlighet att installera löneprogrammet på en annan dator? 

Hoppas det löser sig för er och att vi ses i forumet snart igen.

//Tinna

Vinninga
NY MEDLEM

Hej. Inte bra. 

Menar du att jag ska ha en separat dator stå vid sidan av på skrivbordet för att använda till ett löneprogram som körs en gång i månaden?

Så ska det väl ändå inte behöva vara. Ingår det isåfall en dator i avgiften man betalar till er då eller.. Känns enklare att leta upp ett annat löneprogram. 

Mycket besviken på er som leverantör av mjukvara just nu. 

Hej @Vinninga

Vi har pratat internt om hur vi ska kunna hjålpa dig och ett alternativ är att du kikar på att byta löneprogram till Visma Lön Smart. Det är ett webbaserat löneprogram som du kör från din webbläsare så tekniskt sett så bör det fungera fint hos er. 

Läs gärna mer om Visma Lön Smart och slå en signal till oss på supporten så kan vi prata om vilka behov ditt företag har och vilket program som passar er bäst. 

Välkommen att kontakta supporten!

/Tinna

Vinninga
NY MEDLEM

Klarar Visma Lön Smart av Arbetstidsförkortning? Börjar bli lite brådis nu då det är den 25 snart.. 

Hej @Vinninga

Nej arbetstidsförkortning finns inte i VIsma Lön Smart så då faller det förslaget bort. 

Hade önskat att jag kunde hjälpa dig ytterligare men det finns inga planer på att ta fram en version av Visma Lön för 32-bitars system. 

/Tinna