Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Adress (gata) kommer inte med på arbetgivarintyg.nu

Hej!

När man använder tjänsten arbetgivarintyg.nu och läser över uppgifterna från Visma lön 600 så kommer inte gatuadressen med på intyget, vid digital inläsning, bara postnr och ort. Men syns vid utskrift i löneprogrammet. Någon miss någonstans?

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Christel9!

 

Vid utskrift så hämtas företagets uppgifter från företagsinställningarna, men när du väljer digital inläsning så hämtas uppgifterna från arbetsgivarintygsdelen i löneprogrammet. 

 

När du har skapat ett arbetsgivarintyg i löneprogrammet och tittar på flik 5 - Övriga uppgifter så ser du under Uppgifter om arbetsgivaren vilka uppgifter om företaget som tas med. Uppgifterna som står där är e-post, telefon, postnummer och postort.

 

Adress är inte obligatoriskt att ha med, men vill du ändå ha med adressen så går det fint att ladda upp intyget och fylla i adressen manuellt.

 

Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fråga, du är självklart varmt välkommen att återkomma om något känns oklart här eller om du har några ytterligare funderingar.

 

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne

Okej. Då kanske ni bör titta över hur detta hanteras? Bör ju vara samma uppgifter, kan man tycka, om man skriver ut eller skickar det vidare digitalt, ska väl inte spela någon roll. Varför ska postnr och postort vara med om inte gatuadress kommer med??

 

Sedan får jag ju ändra e-post och telefonnr, för på intyget står det uppgiftslämnare, men de "automatiska" uppgifterna är ju företagets grunduppgifter. För mig som jobbar med flera olika företag, har ju detta betydelse.

Kan nog behöva en översyn, med vad som tas med. Om det nu ska vara en smidig digital lösning.