Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sabor_1
UTFORSKARE

Ändra anställningsform men samma schema?

Jag har en anställd som byter anställningsform men kommer att ha samma schema och lön under förändringen. Jag undrar om programmet känner av detta när det ska göra arbetsgivarintyg sedan? Det borde ju bli två olika arbetsgivarintyg med de olika anställningsformerna tänker jag, men om jag bara ändrar anställningsformen så får jag inte upp att jag kan välja från vilket datum förändringen gäller. Måste jag själv ha koll på det och komma ihåg att dela upp arbetsgivarintyget och markera vilken anställningsform som gällde vilken period?

1 SVAR 1
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej! 

Arbetsgivarintyget kommer ej att dela upp den anställdes intyg per automatik utan det får man göra på egen hand. 

För att hålla koll på justeringen så rekommenderar jag att du på fliken anteckningar lägger in en text att du justerat anställningsformen. Du kan även se datumet för din justering via knappen personalhistorik som du ser i ovandelen av programmet när du står inne på den anställde i registret. 

Du kan läsa mer om hur du skapar arbetsgivarintyget i vår instruktion Skapa arbetsgivarintyg.

Vänligen 

Jesper