Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra ingående semesterdagar

VISMA LÖN 600

Jag har fel ingående antal sparade semesterdagar. Jag måste göra semesterårsavslut 190331, har inte gjort det än för ett företag.

Företaget har 2 anställda.
Jag började sköta lönerna i företaget från 190101. Personerna har
dock anställda från mycket tidigare än så, ett par år tidigare faktiskt. Anställd A tog ut all sin semester under 2018 som han hade kvar och rätt till. Anställd B hade tagit ut bara 10 dagar under sommaren 2018, men tog ut resten i pengar istället, nu i mars 2019.

Men ändå är "sparade semesterdagar" felaktigt. Det ska vara noll, men det står 20 på anställd A och 15 på anställd B...

Om jag går in på "semestervärden för sparade dagar" så står där på semesteråret 2017-04-01-2018-03-31 att 20 dagar är sparade. Om jag tar bort den summan så blir det dock ingen skillnad på lönebeskedet. Står fortfarande kvar "20" vid sparade dagar.

Finns det verkligen ingenstans där man enkelt kan lägga in IB, så som det gör i bokföringsprogrammet? Varför ska det vara så himla komplicerat, man kan inte följa en logisk linje där man tänker att "ja här är det mest logiskt att man ska kunna gå in och ändra". Men det kanske gör det och jag har bara inte funnit det än?!

Jag är en novis i lönehantering. Ska det kanske stå 15 och 20 dagar i sparade dagar? Om det ska stå sparade så måste de ha exakt samma summa, så det är också konstigt i så fall

Hur göra på enklaste sätt?



3 SVAR 3
Maria_52
MEDLEM


Om du går via Arkiv-Inställn-Ingångsvärde och ändrar dgr där.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! det funkande 🙂

härligt:)