Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra semestervillkor från 20 till 30

Ska ändra en persons semestervillkor från 20 till 30 under löpande semesterår. När jag har lagt in 30 så uppstår en semesterersättning på över 100 000 kr. Ser att Underlag för semester har ändrats till märkliga siffor. Vad gör jag för att nollställa eller lägga in rätt värden?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När man ändrar semestervillkor så tittar programmet på personens anställningstid och hur mycket semester som inte betalats ut. Du har möjlighet på fliken 2. Anställning ändra anställningsdatumet. Flytta fram det till datumet det nya semestervillkoret ska gälla från och med. Välj sedan att spara nere till höger - titta nu på fliken 5. Semester så ska värdena ha ändrats.

Är det så att den anställde exempelvis ska byta från månadslön till timlön och har intjänad semester kan du betala ut en slutlön. Detta gör du via snabbvalet Semester, ersättning - Semesterersättning vid slutlön. Då töms värdena på den anställde och du kan flytta fram anställningsdatumet för att visa att det är en ny anställning som börjar.

Men på din beskrivning verkar det inte som det är pengar som ska betalas ut. Då räcker det att flytta fram anställningsdatumet så kommer beloppet att regleras.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret. Nu blev semesterersättningen korrekt.