Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra sysselsättningsgrad retroaktivt

Hej,

Jag har en anställd som ansökte om 90% deltidstjänst från februari men det visar sig att hen tar ut föräldradagar de dagar hon är ledig. Jag bytte hens sysselsättningsgrad från 100 till 90% 2020-02-01 och ändrade hens lön. Nu visar det sig att hen istället skulle ha haft sin sysselsättningsgrad kvar på 100% samt hens lön skulle ha varit 100% och avdrag ska göras med 3307 – Föräldraledighet, ej semesterlönegrundande. Hur ska jag gå tillväga för att korrigera detta?

Jag försöker ändra arbetsschemat men kan inte göra det retroaktivt, jag försöker ändra lönen från 2020-01-01 men deltidslönen som registrerades 2020-02-01 ligger och stoppar.

Min plan var att ändra dessa parametrar och sen lägga in de dagar hon varit ledig men jag kan inte välja de dagarna för den perioden finns det inga timmar att dra bort.

1 SVAR 1
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

 

Om du ändå skulle registrerat "Föräldraledighet, ej semestergrundande" så är det ju egentligen samma sak som att du ändrar sysselsättningsgraden. Tror faktiskt att det blir enklare när du ska göra semesterberäkningen när du gjort som du gjort.

När hen sen börjar jobba heltid igen så ändrar du till 100 % igen.