Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Ändringar i löneprogrammet vid uppdatering - Lön 300/600

Upptäckte just, eller rättare sagt så upptäckte en anställd att hon fått fel lön de sista tre månaderna. Den bruttolön som allting hade baserats på, var den överenskomna lönen vid början av året, då hon skulle jobba 75%, men det ändrades sedan till 80% med lite högre lön. Den högre lönen har hon fått t o m juni, men sedan har bruttolönen varit den som hon hade när hon skulle ha lönen vid 75% arbetstid. Jag själv har inte ändrat någonting på henne i löneprogrammet utan detta måste ha skett vid en uppdatering av programmet. Någon annan som har lagt märke till detta? Känns väldigt obehagligt och man ska väl inte behöva gå in på varje anställd vid varje lönekörning och kontrollera att lönen stämmer? Tur att hon upptäckte detta själv, hon fick själv lite dåligt samvete att hon inte varit mer uppmärksam. Det kan ju bero på att man som anställd måste logga in och hämta sitt lönebesked själv numera, många gör ju inte det utan litar på att allt är korrekt.
1 SVAR 1
Highlighted

Re: Ändringar i löneprogrammet vid uppdatering - Lön 300/600

Hej Laila,

Programmet kan absolut inte ändra lönen varken vid en programuppdateringen eller löpande under året. Under Personal - Anställda - Inne på din kollega - Välj knappen Personalhistorik - Här kan du göra urval vid Fält till Månadslön. Nu ser du samtliga löneändringar som skett samt vem som har utfört dem. 

Om du inte hittar någon löneändring när du kikar där så rekommenderar jag att du kontaktar oss så ska vi hjälpa dig att leta. 

Hoppas det löser sig! 
/Kristina