Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Malin A
UTFORSKARE

Anställd utan personnummer - ej med i medelantal anställda rapport

Hej, vi har en anställd utan svenskt personnummer. / samordningsnummer.  Jag har lagt till personen enligt instruktion om födelsedatum och löpnummer istället. 

 

Men, denna person kommer inte med i utskrifter för just medelantal anställda.

Någon anledning till det, eller något som måste göras?

 

På inställningarna för statistik är det inte i kryssat att denne inte ska finnas med på utskrifter etc.  I övrigt fungerar allt som det ska, det är just rapporten för medelantalet det blir konstigt.. 

3 SVAR 3
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej @Malin A 

Tack för din fråga, jag är rätt övertygad att den anställdes personalhistorik är anledningen till felet. 

Om du går till den anställde det gäller och trycker på knappen personalhistorik uppe i ovandelen av programmet så öppnas en ruta. 

I rutan du får upp kan du trycka på knappen justering, där ser du antagligen flera olika anställningsdatum, bocka ur rutan ta hänsyn till så enbart det aktuella startdatumet har en bock i den rutan. Välj knappen spara och ta sedan ut rapporten på nytt. 

 

Vänligen 

Jesper

Hej, tack för svar!

Jag har kikat i personalhistoriken och det är inget konstigt där. Bara ett anställningsdatum som är det som gäller. 

 

Tänkte mer om det handlar om att i medelantal anställda rapporten fördelas de anställda mellan kön och eftersom personen inte har några 4sista siffror så kan den inte hantera om det är en man eller kvinna...

 

 

Hej @Malin A 

Tack för infon, det stämmer bra att det är ett krav eftersom programmet inte har de värden som krävs för att beräkna den anställde. 

 

Vänligen 

Jesper