Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Anställningstillägg per arbetad timme - Löneart

Har ett anställningstillägg som ska betalas ut per timme på innevarande månadslön. Har skapat en löneart men saknar variabel för PeriodensTimmar för en beräkning. Kan jag skapa en sådan på något sätt?

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Min tanke är att du kan kopiera lönearten 1174 - Övrig ersättning brutto. Därefter bockar du i ápris och slå in det ápris man önskar i fältet för beräkningsformel 2020 på lönearten. Under Personal - Anställda - flik 3 Lön kan du lägga in den nya lönearten på Standardlönebesked, jag förstår det som att detta är en återkommande löneart. Variabel för själva timmarna finns inte utan timmarna behövs läggas in manuellt på lönebeskedet, däremot ser du antal arbetade timmar på lönearten för månadslön/timlön på lönebeskedet så länge den anställde går efter ett arbetsschema eller du registrerat de arbetade timmarna i kalendariet. 
Lönearten kommer alltså automatiskt upp på varje lönebesked som skapas tillsammans med ápriset du lagt in, registrera du sedan antal timmar på lönearten kommer programmet räkna ut korrekt total. 
Kan detta fungera? 

/My