Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lisa__1
MEDLEM

Antal schemalagda dagar med automatik i lönekörningen

Om schema finns i kalendern, kan man ha en löneart som med automatik hämtar antal schemalagda dagar? (Antal timmar kommer ju via automatik)

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lisa,

Har du ett schema på en anställd t.ex en anställd med månadslön, så kommer programmet att automatiskt lägga in kvantiteten på lönearten 1101 månadslön. Menar du att du skulle vilja ha en löneart som visar antalet arbetsdagar under en löneperiod? Du får berätta lite mer så ska vi hjälpa dig. 

Ha en fortsatt fin dag! 
/Kristina 
Lisa__1
MEDLEM

bakgrunden till att jag vill se arbetade dagar i "lönekörningsvyn" är att vi inte kan använda snabbval på en del anställda utan får mata in lönarterna manuellt. Då en arbetares tjänstledighetsavdrag kan bero på hur många schemalagda dagar som ligger i kalendern så vill vi snabbt kunna se vilken löneart vi ska välja (den med beräkning < 22dagar  (4,6%)eller >22 dagar (månadslön/antal schemalagda dagar). Hoppas du förstår vad jag menar.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Jag antar att ni har inställningen för Detaljhandel. På lönekörningen kan du välja snabbvalet Övrig Frånvaro - markera Tjänsteledighet och markera upp datumintervallet så kommer programmet automatiskt räkna ut om det ska vara  < 22dagar  eller >22 dagar.