Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Arbeta med årsarbetstid i Visma Lön

Vårt företag ska utnyttja avtalets möjlighet till årsarbetstid. Det innebär att de anställda ska vara lediga två dagar per vecka nu i januari och februari. Sen ska den intjänade tiden användas för att arbeta längre arbetsdagar under mars- juni. Enligt avtalet är detta årsarbetstid. Lönen ska inte ändras under perioden. Obs det är inte korttidspermittering enligt corona-reglerna. Timmarna ska jobbas in under säsong. Hur gör jag detta i Wisma? Jag vill ha koll på det. Men jag vill samtidigt inte röra ihop med tidigare Kompbank som består av intjänade timmar sen tidigare.  jag vill att det ska bli rätt även när man är sjuk eller har semester.... har ni ett bra upplägg för detta? kan inte hitta något i hjälpen. 

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

 

Jag tror absolut att detta går att lösa i Visma Lön. Däremot tror jag att man behöver veta lite mer, till exempel vad som menas med "rätt frånvaro" mm och om det ska sparas i någon ackumulator.

 

Lättast är nog att mina kollegor sätter sig in i detta djupare och då mot en debitering. Minsta debitering är 395:- och vill du så kan jag boka in dig på det direkt. 

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~