Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
ueg___
NY MEDLEM

Arbetad tid saknas på vissa dagar

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-06-01 10:25 )

Hej!

Vi har precis börjat använda Lön Anställd för rapportering av frånvaro. Dvs vi använder inte stämpelfunktionen, utan alla anställda har förtroendetid. Som schema har jag lagt in "Heltid 40 tim/vecka, oreglerat" och angett arbetstiden till 8-17 med 60 min lunchrast för att vi ska kunna rapportera frånvaro i timmar.

Men nu när jag ska gå in och rapportera 3 timmars Uttag arbetstidsförkortning den 24 maj så ser jag att det inte är någon arbetstid inlagd alls på datumen 12, 14 och 24 maj!?? Hur kan det bli så?

På alla andra dagar i kalendern står det 08.00-17.00 överst intill datumen.

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
My Janhall
MODERATOR

Svar: Arbetad tid saknas på vissa dagar

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-06-01 10:43 )

Hejsan! 

Det är inte helt lätt att svara på vad som gör att den arbetade tiden saknas på vissa dagar utan att se dina inställningar och programmet framför mig. En tanke var om det kan bero på dina helgdagsinställingar? Om du kikar på inlägget Se till att helgdagsinställningarna stämmer! så kan du ju dubbelkolla att det inte råkat bli något fel där ang arbetstiden dessa dagar. Detta gäller om det skett på alla anställda med arbetsschemat. 

Skulle allt stämma den vägen är du varmt välkommen att ta en vända med oss på supporten via chatt eller telefon istället. På så vis kan vi koppla upp oss mot ditt program för att se vad som skett. 🙂 

Önskar dig en härlig tisdag! 
/My 

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
My Janhall
MODERATOR

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-06-01 10:43 )

Hejsan! 

Det är inte helt lätt att svara på vad som gör att den arbetade tiden saknas på vissa dagar utan att se dina inställningar och programmet framför mig. En tanke var om det kan bero på dina helgdagsinställingar? Om du kikar på inlägget Se till att helgdagsinställningarna stämmer! så kan du ju dubbelkolla att det inte råkat bli något fel där ang arbetstiden dessa dagar. Detta gäller om det skett på alla anställda med arbetsschemat. 

Skulle allt stämma den vägen är du varmt välkommen att ta en vända med oss på supporten via chatt eller telefon istället. På så vis kan vi koppla upp oss mot ditt program för att se vad som skett. 🙂 

Önskar dig en härlig tisdag! 
/My 

Visa lösning i originalinlägg

ueg___
NY MEDLEM

Det var ingen lätt nöt att knäcka ens för supporten, men efter att jag hade skickat in en säkerhetskopia på företaget löste de problemet! Det var någon specialindexering som behövdes för att rätta till felete! Så nu har jag gjort samma sak själv på våra övriga företag och allt ser nu rätt ut.