Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Åsa Lindström
UTFORSKARE

Arbetsgivarintyg

Hej!

Vart i Visma Lön 600 kopplar man samman lönearter med typ (ex Andra förmåner) som kommer fram under fliken 6. Kompletteringar?

Har ringt supporten men de säger att det inte går att koppla samman, När de testar får de tom sida.

Hur kommer det sig då att jag kan få fram enligt nedan bild?

Men jag behöver komma åt kopplingen för att justera lönearter och koppling så att det blir rätt.

saLindstrm_0-1653054272374.png

 

Hälsningar

Åsa Lindström

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Åsa!

VI är inte med på hur du menar men vill självklart hjälpa dig. För att skapa en ny lönart med typen Förmån Annan, tabellskatt så får du antingen kopiera en befintlig löneart av den typen eller så får du skapa en ny. Menar du kanske att du vill koppla en egenskapad löneart till snabbvalet men att det inte fungerar? 

 

Återkom gärna till mig och förtydliga vad du vill göra och hur du vill att det ska fungera eller hör av dig igen till vår kunniga support så ska vi hjälpa dig på bästa sätt. 

 

Välkommen att höra av dig

//Tinna

 

 

Hej!

Nej, jag vill kunna ta bort lönearter som inte skall finnas med på flik 6 komplettering.

Vi kör mot TransPA och har då upplagda lönearter på 50-tusenserien.

Gör jag ett arbetsgivarintyg kommer ex. löneart arbetad tid, månadslön mm, skulle också vilja kunna lägga om en löneart som inte går mot rätt typ.

Undrar då vart i Visma Lön 600 gör man detta?

/Åsa

Hej Åsa och tack för förtydligandet!

Om du vill radera en rad som inte ska vara med på fliken 6 så högerklickar du och väljer radera. Den lösningen kanske inte är optimal om du får med dig mängder av lönearter och för att hjälpa dig vidare så vill jag be dig att ta kontakt med supporten som har möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program. 

 

För att, som du skriver, lägga om en lönart som inte går mot rätt typ så behöver du kopiera en löneart som har rätt typ och sedan göra de förändringar som du önskar göra. Det går aldrig att ändra typ på en befintlig löneart men om du är lite finurlig så kan du även skapa en ny löneart med rätt typ. Läs mer i programhjälpens avsnitt Skapa egna lönarter

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna