Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MW____
MEDLEM

Arbetsvillkordirektivet - informera utskick via Kivra?

Fr o m idag 29 juni ska ju arbetsgivare informera betydligt mer om t ex löneförhöjning, förändringar i arbetsuppgifter mm skriftigt senast samma dag. Då kan man ju inte informera på lönebeskedet. Vore bra om det fanns en funktion i löneprogrammet där man kunde skicka ut sådan information via Visma lön till Kivra eller Visma Lön Anställd. Finns det något sådan eller är något sådant på G?

4 SVAR 4
catarina ScF
UTFORSKARE

Vilken bra idé!

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej MW____ och tack för att du delar med dig av ett intressant förslag!

 

I dagsläget har vi tyvärr ingen funktion för den här typen av utskick. En del av den information du nämner lagras inte i ett löneprogram, exempelvis förändringar i arbetsuppgifter, så ett sånt utskick skulle inte vara fullt genomförbart genom Visma Lön.

 

Om jag får spinna vidare på din idé lite så kanske ett alternativ skulle vara en funktion för att kunna bifoga dokument i exempelvis Visma Lön Anställd för att kunna skicka ut information därifrån?
 

Jag har tagit din idé vidare till vårt utvecklingsteam, men de skulle gärna vilja att du personligen skickar in din idé via Feedback och Förslag i Visma Lön Anställd så att de kan ge återkoppling och ställa eventuella frågor till dig.

 

Tack igen för din input och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne

Var hittar jag det här Feedback och Förslag?

Hej MW____!

 

Du hittar Feedback och Förslag i Visma Lön Anställd i menyn:

 

Hoppas att du får en fin helg!

/Tinne