Varje månad skriver jag ut alla lönespecifikationer (ca 55 st) och lämnar ut till respektive chef för attest. Detta dels som en dubbelkoll att allt är korrekt och dels för revisionen. Vill komma ifrån pappershanteringen och kunna göra detta smidigare utan att det blir problematiskt enligt GDPR. Är det någon som har en bra lösning på detta idag? Vet att det inte går att göra via Lön 600, men någon kanske har en egen manuell digital lösning som fungerar fint?
Löst! Gå till lösning.
Hej Jenny Lu,
Jag skulle vilja slå ett slag för vår tjänst Visma Lön Anställd som kanske kan hjälpa dig i ditt fall. Detta program används för att dina anställdas tidsregistrering samt attest av dessa. De anställda registrerar alltså sina tider i Visma Lön Anställd via webben eller vår app och när medarbetaren klarmarkerat sin period i kalendern de utgår ifrån, får den som ska attestera ett meddelande om att det finns tider att attestera.
Du är varmt välkommen att kontakta oss på supporten eller vår försäljningsavdelning för vidare hjälp vid intresse. 🙂
Ha en bra dag!
/My
Hej!
Jag skulle bara vilja göra en uppdatering här som kanske kan hjälpa några av er!
I version 2020.0 av Visma Lön finns funktionen för digital signering med Visma Sign.
Då kan du skapa olika grupper för signering och sen skapa en sammanställning av lönerna och skicka för attest innan du låser, skickar lönebesked och betalar ut lönen.
Ni kan läsa mer om hur det funkar och se filmer där min kollega visar hur Visma Sign fungerar: Digital signering »
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.