Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Davor P1
CHAMPION

Automatisk kontroll om anställd har Kivra

Man kan i senaste versionen av Visma Administration "automatiskt" kontrollera om en faktura mottagare kan ta emot via Kivra.

 

När kommer denna funktion till Visma Lön? Detta hade ju sparat en hel del arbete om kontrollen kunde göras på samma sätt som man gör med FOS vid varje lönekörning om man vill.

 

//Davor P

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Davor!
Tack för att du hörde av dig med ett önskemål. Från och med den första april i år så har vi flyttat idehanteringen in i produkterna istället för här i forumet. I Visma Lön 300/600 finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Tänk gärna på att utveckla ditt önskemål så mycket som möjligt och berätta hur du skulle vilja ha det. 

Vi vill förenkla och förtydliga idéhanteringen för er, våra kunder. Våra kunniga kollegor på produktavdelningen har utvecklat ett smidigt sätt för oss att hantera era önskemål direkt i produkterna. I varje produkt finns en knapp som länkar er vidare till ett formulär där ni kan lämna era förslag.
 

Läs gärna mer i vårt nyhetsinlägg Idéhantering i din produkt - upplägg & tillvägagångssätt

 

Vänligen Tinna

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej! Jag skulle vilja göra ett instick här 🙂

@Davor P1 vad är anledningen till att du vill göra denna kontrollen? 

Om du har aktiverat Kivra på företaget du skickar lönerna från så går det automatiskt till de anställda som har en Kivra-låda. 

Förenklat förklarat så skickas alla lönebesked till Kivra när du har aktiverat det och sen om de anställda inte har Kivra så tas de bort och den anställda får läsa sina lönebesked i Min Lön istället.

 

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Davor P1
CHAMPION

Anledningen till denna fråga är i mina ögon enkel.

 

  • Jag har inte aktiverat Visma Min Lön / Kivra på alla anställda då jag inte har kännedom om de kan ta emot via Kivra
  • En del medarbetare har inte aktiverat Visma Min Lön, men kan ändå ta emot beskeden via Kivra

Detta gör att det vore bra om man kunde få denna information i programmet så att jag enklare kan styra om utskicken till Kivra istället för papper.

Dessutom måste jag vänta på ett aktivt val från den anställde som måste tala om att de kan/vill ha beskeden i Kivra.

 

Jag vill kunna vara proaktiv och med automatik styra över till Kivra och det aktiva valet hos den anställde är att välja papper istället för Kivra och inte tvärtom.

 

//Davor P

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

tack då är jag med! 🙂

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~