Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sofie_17
MEDLEM

Avvikelserapportering för arbetsledare

Vi har idag avvikelserrapportering på papper för större delen av vår personal. Jag som löneadministratör får då utifrån dessa lägga in i kalendariet inför varje löneköring.

Vi har nu för vissa avdelningar börjat med att dom får lägga in sina avvikelser i Visma Lön Anställd.

Nu vill andra avdelningar att arbetsledarna digitalt ska kunna registrera sin personals tider så jag bara kan läsa in dom. Problemet verkar vara att då måste alla arbetsledare vara administratörer och kan isf se hela företagets personal vilket vi helst inte vill.

 

Hur gör ni andra? Finns det några tips?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Sofie,

Spontant tänker jag att ni skulle spara en del tid på att de anställda själva registrerade sina avvikelser och att ni sedan använder er av attestfunktionen i tjänsten. Du kan läsa mer om det i programhjälpen Attestera.  Den attestansvariga kan inte skriva in de anställdas tider men kan, som namnet avslöjar, attestera dem. Som attestansvarig ser du endast kalendrar för de anställda som du ska attestera. 

 

Läs i hjälpen och hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar antingen till supporten eller till oss i forumet. 

 

Ha en fin dag! /Tinna

Så gör vi idag för den del av personalen som använder Visma Lön Anställd i dagsläget.

Nu behöver vi hitta en lösning för resten av personalen och som inte har tillgång till dator och kan lägga in sin tid själva. Därför vill ledningen att arbetsledarna ska ansvara för att registrera avvikelser för sin del av personalen. Men jag lyckas inte hitta något smidigt sätt för det?

Hej Sofie,

Ok jag förstår. Hade det endast rört stämplingarna hade ni kanske kunnat avsätta en gemensam dator och köra i Terminalläge för att hantera personalens in- och utstämplingar men nu när det gäller avvikelserna så behöver de läggas in i Lön Anställd. 

 

Har vi kanske någon annan användare här i forumet som är liknade sits och som kan ge Sofie lite tips och råd om hur ni arbetar? Välkomna att skriva i tråden i så fall! 

/Tinna

Hej Sofie,

Det skulle gå att lösa med Tid Smart.

Jag berättar gärna mer och kan visa hur det skulle fungera.

 

www.ekonomiakuten.nu

 

Kenneth