Jag tror att vismas moderatorer behagar skämta?! På svar i denna tråd https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/bits-tjansten-uppdateringstjansten-ar-inte-aktiv-lon-60...
Får vi svar att vi kan finna lösningen i en annan tråd och så länkar hon oss till SAMMA TRÅD...?? och samtidigt låstes tråden för kommentarer? fin service! dessutom har visma lagt ned mejlsupport.... det blir bara sämre och sämre med visma.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Siv-Britt
Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att
Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.
När jag ska uppgradera mitt löneprogram så får jag ett meddelande "Windowstjänsten BITS som används för att ladda ner nya versioner är avstängd. Kontakta din IT-avdelning för att aktivera tjänsten". Så hånfullt! Precis som om alla har en IT-avdelning, speciellt när man driver en liten enskild firma. Har försökt chatta med VISMA men får inget svar. Nån som vet hur jag ska göra?
Hej @Siv-Britt
Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att
Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.
Copyright 2021 Visma Spcs. All rights reserved.