Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-03-05 16:28 )

Jag tror att vismas moderatorer behagar skämta?!  På svar i denna tråd https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/bits-tjansten-uppdateringstjansten-ar-inte-aktiv-lon-60...


Får vi svar att vi kan finna lösningen i en annan tråd och så länkar hon oss till SAMMA TRÅD...?? och samtidigt låstes tråden för kommentarer? fin service! dessutom har visma lagt ned mejlsupport.... det blir bara sämre och sämre med visma.

2 GODKÄNDA SVAR

Godkända lösningar
CHAMPION

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

Här finns ett svar från förra året: Jag klistrar in det för enkelhetens skull! 

Hej!

Nu finns version 2018.01 att ladda ner antingen via meddelandet på Min sida eller Visma Update i ditt program.
Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att
  1. Gå till Kontrollpanelen –Administrationsverktyg
  2. Dubbelklicka på Tjänster
  3. Kontrollera så att tjänsten BackgroundIntelligent Transfer Service Körs. 
Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.


Visa lösning i originalinlägg

APPLICATION SPECIALIST

Svar: Uppgradering

Hej @Siv-Britt 

Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att

  1. Gå till Kontrollpanelen –Administrationsverktyg
  2. Dubbelklicka på Tjänster
  3. Kontrollera så att tjänsten BackgroundIntelligent Transfer Service Körs. 

Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.

Visa lösning i originalinlägg

7 SVAR 7
UTFORSKARE

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD


Sök på BITS här i forumet. Jag behövde själv hjälp med detta för ett år sedan och det svar jag fick finns kvar.

Hoppas det hjälper dig!
NY MEDLEM

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

Jag förstår bara inte varför visma besvarar en fråga genom att länka till samma inlägg som frågan är i... och sen låser för kommentarer. det känns så inkompetent så det känns som att visma inte längre vet vad de håller på med.


Kan du länka till det svar du fick? det kommer inte upp när jag söker
CHAMPION

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

Här finns ett svar från förra året: Jag klistrar in det för enkelhetens skull! 

Hej!

Nu finns version 2018.01 att ladda ner antingen via meddelandet på Min sida eller Visma Update i ditt program.
Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att
  1. Gå till Kontrollpanelen –Administrationsverktyg
  2. Dubbelklicka på Tjänster
  3. Kontrollera så att tjänsten BackgroundIntelligent Transfer Service Körs. 
Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.


Visa lösning i originalinlägg

NY MEDLEM

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

Taaack ❤️ !
CONTENT PRODUCER

Re: BITS-TJÄNSTEN INTE AKTIVERAD

Ledsen att jag rörde till det med länkarna, tråden jag ville länka till är https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/uppdatera-programversion-i-visma-lon-600.
Tusen tack för att ni andra hjälper till!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Uppgradering

När jag ska uppgradera mitt löneprogram så får jag ett meddelande "Windowstjänsten BITS som används för att ladda ner nya versioner är avstängd. Kontakta din IT-avdelning för att aktivera tjänsten". Så hånfullt! Precis som om alla har en IT-avdelning, speciellt när man driver en liten enskild firma. Har försökt chatta med VISMA men får inget svar. Nån som vet hur jag ska göra?

APPLICATION SPECIALIST

Svar: Uppgradering

Hej @Siv-Britt 

Om du får felmeddelandet BITS-tjänsten (uppdateringstjänsten) är inte aktiv kan du lösa det genom att

  1. Gå till Kontrollpanelen –Administrationsverktyg
  2. Dubbelklicka på Tjänster
  3. Kontrollera så att tjänsten BackgroundIntelligent Transfer Service Körs. 

Omtjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs och det är okej att den ska köras: högerklicka och välj Starta.

Visa lösning i originalinlägg