Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Bankfil i xml-format - Visma Lön 100/300/600

Hej!
Skulle det vara möjligt att kunna skicka en bankfil som en xml fil, "sepa" eller liknande? Som ett alternativ till KI och LB fotmaten?
7 SVAR 7

Re: Bankfil i xml-format - Visma Lön 100/300/600

Hej!

Nej, det går bara att skapa bankfiler med de format som det blir med automatik beroende på vilken bank du väljer under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Utbetalningar.
NY MEDLEM

Kommer det att vara möjligt i framtiden? Då tänker jag på SEPA betalningar.
NY MEDLEM

Hej ToniR!

Vi har i dagsläget inga konkreta planer på att införa stöd för SEPA i Visma Lön. Det är dock en fråga som vi aktivt bevakar och håller oss uppdaterade om. Vi utvärderar löpande när det är rätt läge för oss att skapa funktionalitet med stöd för denna typ av betalningar.
NY MEDLEM

Hej, händer det något med denna utvärdering?
NY MEDLEM

Hej.

För tillfället så är status samma som senast vi diskuterade detta. Vi fortsätter att aktivt bevaka utvecklingen i denna fråga men har i dagsläget inte några konkreta planer på att införa funktionalitet för det då vi inte ser en tillräcklig stor utbredning av användande och efterfrågan.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Vår bank Nordea vill att vi skickar alla filer som XML, om jag ändrar alla andra återstår bara lönefilen, eftersom jag måste ha ett speciellt program för att skicka icke XML filer så blir det en extra kostnad att behålla för bara en fil per månad.

Mvh

NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bankfil i XML-format! - Lön.

Bankfil i XML-format! Har flera europeiska bolag som efterfrågar bankfilen enl."SEPA payment XML file according to ISO20022 standard", (Danske Bank) Helst vill de att detta skall vara klart nu, vad ger jag mina kunder för svar? Mvh Ann-Louise