Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bankkonto på lönespecifikationen

Vi vill kunna välja om bankkontonumret ska komma med på lönespecifikationen eller inte. Har många anställda som kräver att det tas bort. I dagsläget får jag sitta och ta bort det manuellt med tipex innan jag skickar iväg dom per post, de som skickas via mail går inte att justera. Har förstått att vi är många som önskar det här sen flera år tillbaka om jag läser i tidigare trådar. Dags att göra något åt det här!!!!!!!!

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Prova att ange "Kontant" som utbetalningssätt.

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Var? Skapas det en betalningsfil till banken då?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag använder "kontant" som utbetalningssätt trots att jag betalar ut löner till deras bankkonto, då kommer inga kontonummer upp på lönespec.
Men vill du ha bankens hjälp att föra över lönerna til personalens konton så går det ju inte.

Så mitt förslag är betala ut lönerna själv till personalen via rutinen "överföring" i er internet bank så slipper du tipp-ex

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tror nog att det går fortare att köra med tipp-ex än att jag ska köra överföring själv och fylla i alla belopp på internetbanken. Men tack för förslaget. Jag tycker inte att det borde vara så svår sak för Visma att göra ändringen i programmet så man kan välja om man vill ha det med eller inte?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rätt
Skapa opinion bara så kommer det säkert så småningom

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Som du själv säger finns detta önskemålet sedan innan, vad jag vet finns ingen ny information. Men jag uppmärksammar vår utvecklingsavdelning på önskemålet än en gång och skulle det finnas något nytt att rapportera kommer de att göra det här i tråden.

Tack för din input gällande detta!

/Sara
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag snubblade över den här forumtråden. Sedan version 2018.2 kan du välja om du vill skriva ut bankkontonumret eller inte. Det gör du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar, Utskrifter mm.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~