Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Anneli Sv
UTFORSKARE

Bilförmån via "Beräkna bilförmån"-knapp jmf med det värde som tas fram via Skatteverket

Hej,

Jag kan konstatera att förmånsvärdet kan skiljas åt för miljöbil.

När vi tar fram underlag via Skatteverket så tar deras system hänsyn till att det är en miljöbil, och där räknas det förmånsgrundande priset som 'Nybilspris för jämförbar bil', vilket är lägre än Nybilspriset:

AnneliSv_0-1674051958262.png

Det gör att jag får fram bilens förmånsvärde: 4643 kr per månad och 55726 kr per år.

Detta ska jämföras med det värde jag får via Visma Lön 600 när jag använder "Beräkna bilförmån-knappen". Det jag får fram där ger värdet: 4731 kr per månad och  56 773 kr per år

AnneliSv_1-1674052125598.png

Hämtar funktionen inte upp rätt rad från Skatteverket?

Vi har valt att manuellt ändra för denna bilen enligt Skatteverkets uträkning nu, men det vore tacksamt om det framöver hämtar upp belopp som stämmer med Skatteverket.

Tack på förhand!

1 GODKÄNT SVAR
Anneli Sv
UTFORSKARE

Hej igen,

Jag "backar" min fråga. Jag ser nu vad som blev fel. Extrautrustningen i vårt system hade blivit inklusive justeringsbeloppet.

Nu stämmer det!

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
Anneli Sv
UTFORSKARE

Hej igen,

Jag "backar" min fråga. Jag ser nu vad som blev fel. Extrautrustningen i vårt system hade blivit inklusive justeringsbeloppet.

Nu stämmer det!

Hej @Anneli Sv

Åh vad skönt att du hittade vad som blivit fel och tack för att du meddelande oss. 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna