Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika36
UTFORSKARE

Blank startsida i Visma Lön Anställd samt mejladress för anställd

Hej

Jag är administratör och har inloggning på Vismaspcs.se i flera företag.

Jag har lön från två av företagen. Det ena är redan anslutet till Min Lön. 

Nu har jag anslutit ett av de andra företagen till Min Lön men när jag loggar in på mina tjänster Visma Lön Anställd är startsidan blank.

Jag kommer inte längre än så. Vad göra? 

Jag har samma epostadress rakt igenom alla företagen.

Nästa fråga: En anställd har lön från alla företagen. Måste samma epostadress genomgående användas på samtliga företag för honom eller kan jag ange olika adresser?

Mvh

Annika

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Annika36 ,

 

Tack för att du skriver in 🙂 

 

Angående din första fråga: Anledningen till att startsidan kan bli blank är att du loggat in med Internet Explorer vilket vi inte stödjer. Jag rekommenderar dig därför att kontrollera om det kan vara så och att testa att logga in med Google Chrome istället och se om det fungerar bättre. 

 

Fråga två: Ja du kan använda olika mejladresser till olika företag för en anställd. Du kan även använda en och samma ifall det skulle vara att föredra. Både och är alltså helt okej. Att använda samma mejl är dock smidigare då den anställde enkelt kan bläddra mellan företagen i appen om den används. Har den anställde Kivra kommer allt till personens brevlåda utifrån personnumret, så då spelar det heller ingen större roll om det är samma eller olika mejladresser registrerade på den anställde. 

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du är varmt välkommen att återkomma om jag har missförstått något eller om du har några fler funderingar. 

 

Önskar dig en glad påsk!

 

/Agnes

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Annika36
UTFORSKARE

Hej @Agnes Ohrling 

Men jag har Microsoft Edge som standardwebbläsare. Konstigt. Kan du se att jag loggat in med Explorer? Kan jag i Visma Lön ange vilken webbläsare som ska öppnas när jag använder länkar i programmet?

Hur som helst så loggade jag in med Chrome nu och det blev en lika tom startsida ändå.

 

Glad Påsk på dig med!

Mvh

Annika

Hej Annika36!

Nej vi kan inte se vilken webbläsare du loggar in med men vi misstänkte att det kanske var Explorer. När jag testar att öppna länkarna inne i Visma Lön 300/600 hos mig så känns det som om programmet väljer min standardwebbläsare men gör så att du tar kontakt med mina kollegor på supporten så får vi kika på varför din startsida blir blank. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna