Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Byte från Visma lön 600 till Visma lön 300

Hejsan,


Vi ska få en ny redovisningsbyrå och vi kommer i samband med det byta programvara från visma lön 600 till Visma lön 300. Jag vet att man inte kan använda säkerhetskopian mellan dessa versioner.

 

Därför skulle jag behöva en rapport över aktuell status per anställd. Så som kvarvarande semesterdagar, sjukdagar, aktuell lön etc. Jag vet att där finns en rapport i Visma lön 600 som heter personalkort. Men denna saknar mycket info så som semester och annat. Finns där någon annan rapport i Visma lön 600 som innehåller all information om varje enskild anställd?

 

 

Tack på förhand!

 

Daniel

5 SVAR 5
CarinaEsp
CHAMPION

Det borde gå att läsa in en säkerhetskopia från Visma lön 600 in i 300. Har för mig att det i alla fall har fungerat tidigare. Tyvärr så tappas en del funktioner eftersom 300 är ett mindre program. 

Om ni använder arbetstidsförkortning idag så finns inte den funktionen i 300.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Daniel och Carina,

 

Det fungerar inte att läsa in en säkerhetskopia från Lön 600 till Lön 300 men däremot från Lön 300 till Lön 600. Misstänker att  Carina tänker på hur det fungerar i Visma Administration kanske. Där är programmet bakåtkompatibelt men man "tappar" de funktioner som inte ingår i den mindre programstorleken. 

 

Hur som helst så rekommenderar jag att du @Fd medlem skriver ut en semesterskuldlista, löner i en period och även kanske frånvarolistan. 

 

Tänk även på vad Carina skrev gällande arbetstidsförkortning och arbetstidskonto så du inte missat att den funktionaliteten saknas i Lön 300. 

Efter att du avslutat ditt abonnemang på Lön 600 får du en versionsbunden licensnyckel så du har fortfarande möjlighet att komma in i programmet och ta ut utskrifter men du kommer inte kunna skapa några nya löner. 

 

Ha en fin dag!

/Tinna

 

Tack för info Tinna 🙂 

 

Jag har bara gjort kopieringen från 300 till 600 tidigare. Bra att veta att det inte fungerar åt andra hållet.

 

Ha det fint, hoppas att solen lyser hos dig, det gör den här. ☀️

Hej Carina!

 

Tack själv för att allt du gör för oss och för våra användare i forumet!. Solen skiner även i Växjö idag och ger energi till oss alla.

 

Ha en härlig dag!

/Tinna 

 

 

 

Tack!

 

Blev glad när jag hittade forumet, saknar "konsultandet" efter att jag lämnat jobbet som redovisningskonsult. Kul att få lite av det genom forumet 🙂