Hej!
Jag har en fundering.
Vi har bruten löneperiod (19:e i månaden innan till 18:e i månaden efter).
Problemet är att Visma lägger ihop alla timmarna utan att märka dem med datum.
Det gör att alla rapporter mm räknar att alla timmarna är jobbade i den senare kalendermånaden och blir på så vis fel.
Det hade varit väldigt smidigt om programmet kunde summera alla tider från den 19:e till den sista för sig och sedan månaden efter 1:e till 18:e för sig.
Som det är nu måste jag manuellt lägga in datumen på alla 50 anställda vilket känns onödigt när all info finns i kalendariet.
Är det kanske någon inställning jag missat?
Hej @Tjompa71
Välkommen tillbaka till forumet 🙂
Vi vill gärna kika på hur det ser ut i ditt program och därför behöver du kontakta supporten så kan vi koppla upp och se över din inställningar i löneprogrammet.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Jag kollade med supporten och de säger att det är så programmet fungerar men att de lägger in det som ett önskemål till utvecklarna.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.