Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Tjompa71
UTFORSKARE

Datum kommer inte med vid bruten löneperiod.

Hej!

Jag har en fundering.

Vi har bruten löneperiod (19:e i månaden innan till 18:e i månaden efter).

Problemet är att Visma lägger ihop alla timmarna utan att märka dem med datum.

Det gör att alla rapporter mm räknar att alla timmarna är jobbade i den senare kalendermånaden och blir på så vis fel.

Det hade varit väldigt smidigt om programmet kunde summera alla tider från den 19:e till den sista för sig och sedan månaden efter 1:e till 18:e för sig.

Som det är nu måste jag manuellt lägga in datumen på alla 50 anställda vilket känns onödigt när all info finns i kalendariet.

Är det kanske någon inställning jag missat?

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tjompa71

 

Välkommen tillbaka till forumet 🙂

 

Vi vill gärna kika på hur det ser ut i ditt program och därför behöver du kontakta supporten så kan vi koppla upp och se över din inställningar i löneprogrammet. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

Tjompa71
UTFORSKARE

Jag kollade med supporten och de säger att det är så programmet fungerar men att de lägger in det som ett önskemål till utvecklarna.

Hej @Tjompa71 

Toppen! Tack för att du återkopplade det till oss 

 

Ha en fortsatt fin dag 

//Tinna