Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Decimaler på heltal i siefil

I sie-filen man skapar i Lön 600 skrivs heltal utan decimal, i mitt ekonomiprogram, som inte är Visma, tolkas siffror utan decimal som text. Detta gör att det inte går att läsa in filen utan man måste registrera in bokföringsunderlaget för hand. Undrar nu om det går att "tvinga" siefilen att skriva decimaler även på heltal eller om det går att ändra via någon inställning. Vore så trist att vara tvungen att hitta ett annat löneprogram, vilket jag inte vill. Tacksam för svar

5 SVAR 5
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Nej det går inte att tvinga in decimaler. Jag tar detta vidare till vår utvecklingsavdelning.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
KenArd
CHAMPION

Hej Undrande,
Det här är priset man får betala när man inte är Visma lojal.
Skojar lite;)

Kenneth
KenArd
CHAMPION

Hej Undrande,
Det här är nog ett riktigt långskott...
Men beroende på hur många anställda och konton du har så kan du öppna SIE-filen i t.ex. Wordpad
och lägga till lite decimaler.


I det här exemplet (SIE-filen) så har ju flera konton fått decimaler och dom övriga kan man ju komplettera med .00

Om det här blir för mycket extra arbete så kan vi hjälpa dig att bygga en "snurra" som lägger till decimaler med automatik i din SIE-fil.

Hoppas att något av dom här alternativen släpper in lite ljus i din SIE-tunnel;)
Om inte så är det midsommarafton på fredag;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej KenArd, testade och det fungerar att lägga till decimaler tack för det tipset, lite knåpande men. Och det där med att vara lojal, "glad gubbe" så är det en sanning med modifikation, jobbar i både Visma administration men även ett annat program. Ha en riktigt trevlig midsommar, och återigen tack för hjälpen.

Mvh

mindre Undrande 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Enligt SIE-standard så är det godkänt att skriva heltal som just heltal utan decimaler. Vi följer denna specifikation och det är inget vi kommer ändra såvida inte specifikationen ändras.

Däremot bör det ekonomisystem du läser in filen i även kunna läsa in tal utan decimaler då detta följer SIEs egen filspecifikation.

Hoppas du kan få bukt på problemet med förslaget från KenArd ovan.