Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dela upp arbetsgivaravgifter

Hej!

Undrar hur man kan dela arbetsgivaravgifterna på tjm och koll. ?

Nu hamnar alla på konto 7510.

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Jonsac!

Det finns tyvärr ingen funktion i programmet som kan dela upp arbetsgivaravgiften för dessa två. Däremot kan du gå in och göra manuella ombokningar i din bokföring och ändra konto för att fördela arbetsgivaravgiften.

 

Är det något som känns otydligt eller om du har ytterligare funderingar är du varmt välkommen att höra av oss till oss i forumet eller våra grymma kollegor på supporten!

/Tinne

Erica R
MEDLEM

Hej, 

Ovan fråga är väldigt gammal men hittar inget om det, om funktionen har tillkommit. Kan man dela upp arbetsgivaravgifter på olika grupper i Visma 600? Jag har lagt ett separat konto för VD o styrelses löner men skulle även vilja att deras arbetaravgifter har ett eget konto för att lättare få fram uppgifterna till bokslut.

Hej @Erica R 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Svaret som min kollega Tinne skrivit högre upp i tråden är fortfarande aktuellt. 

 

Om du vill får du gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Lön via knappen Förbättringsförslag som du ser på första sidan i Lön 600 en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Ha en fortsatt fin dag

/Tinna

Hej,
hos oss har jag använt Res.Enhet (kostnadsställe i vårt ekonomi system) på vår VD, då kan du se arbetsgivaravgiften separerad på bokföringsunderlaget

MalinHolmstrom_0-1707920992262.png

 

Tack för input. Eftersom att vi har flera avdelningar så använder vi res enh i Visma (kostn ställe i ek systemet) för det.