Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dela upp belopp på olika resultatenheter

Jag hade velat att visma lön 600 kunde hantera mer än ett arbetsgivaravgiftskonto för varje person. I bokföringen vill vi nämligen separera arbetsgivaravgifterna för kansli och styrelse med två olika konton. Som det är idag kan jag inte välja vilket konto de kommer in på. Jag får därför räkna ut förhand och bokföra hur mycket avgifter kansliet ska ha och styrelsen och boka in det manuellt i visma eEkonomi. Alla som har 31,42 % hamnar i konto 7510 i bokföringsunderlaget. och jag vill då dela upp det genom att jag skapat ett till konto i eEkonomi.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jenny!

Spontant känns det som att resultatenheter skulle kunna lösa detta för dig, (förutsatt att jag förstått dig korrekt). Testar jag att fördela månadslönen på t ex två olika resultatenheter så får jag även en fördelning av bland annat arbetsgivaravgifterna på dessa två resultatenheter.

Testa detta och återkom om det inte löser ditt dilemma, alternativt får du gärna förtydliga om jag kanske missförstått din frågeställning.

Tack för ditt inlägg

Hej!

Vi har samma problem, men här gäller det att vi vill skilja på tjm och kollektiv anställda. Dock arbetar vi ju redan med resultatenheter eftersom vi är stationerade på olika orter. Hur kan vi lösa det då??

/Anna Hansson Söders Maskinservice AB

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Programmet skiljer redan på Tjänstemän och Arbetare(Kollektivanställda) i bokföringen, t.ex 1101 - Månadslön bokförs på olika konton beroende på personalkategori. Detta kan ni kontrollera genom att gå in på berörda Lönearter - Egna inställningar. Däremot kommer ni inte kunna lägga upp fler resultatenheter på samma löneart, men dessa separeras alltså i bokföringen.

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Soders!

Det du skulle kunna göra är att använda dig utav projekt i programmet, det vill säga att du skapar två projekt, en för Arbetare och en för Tjänstemän som du sedan fördelar.
Dessa projekt kommer då läggas upp i eEKonomi när du importeras SIE filen, sedan kan du via projektuppföljningen se hur det ser ut per månad.

/Carl 
Soders
UTFORSKARE

Hej!

Jag vet att vi skiljer på kollektiv och tjm på lönearterna, men inte på arbetsgivaravgifterna!

Vi vill kunna se arbetsgivaravgifterna på samma sätt.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det går inte att lägga in flera bokföringskonton för arbetsgivaravgifterna specifikt, däremot kan man fördela som du gjort på resultat och även på projekt.
I bilden nedan har jag lagt upp både resultat och projekt. Bilden nedan visar projektuppföljningen och då ser man totalbeloppet för sociala avgifter mot just detta projekt, i mitt fall har jag lagt ett projekt mot Tjänstemän och ett mot Arbetare, sedan plockar man fram en uppföljning per grupp.


/Carl