Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det går inte att stämpla in och stämpla ut inom samma minut i Lön Anställd

Om jag, via https://timeclock.vismaonline.com, stämplar in/ut av misstag men ångrar mig stämplar in/ut igen så får jag meddelandet "Det går inte att stämpla in och stämpla ut inom samma minut".

På Visma Stämpla fungerade detta.

p.s. Er forum-funktion "Logga in för att skicka" (dvs skapa posten i utloggat läge) fungerar inte, man kommer inte tillbaks till posten man skriver d.s.

3 SVAR 3
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej GreenMoose,


Precis som du skriver så går det inte att stämpla in och ut under samma minut. Det du kan göra för att ta bort en felaktig instämpling är att du går till kalendern, markerar dagen och klickar Redigera tidsregistreringar- klicka sedan på papperskorgen och Radera. Om du vill göra det i appen så kan du gå till fliken Registreringar - klicka på den felaktiga instämplingen - Radera.


Stämpla och Lön anställd skiljer sig åt gällande en del funktioner. Jag har tyvärr inte möjlighet att testa in- och utstämpling under samma minut i stämpla just nu. Du får helt enkelt göra enligt beskrivningen ovan för att "ångra" en felaktig instämpling. 


Tack för feedbacken gällande "Logga in för att skicka", tråkigt om det har gjort så att du har fått skriva om något. Jag skulle rekommendera dig till att logga in innan du påbörjar en tråd för man kan säga att själva inloggningen gör så att hemsidan uppdateras, vilket i sin tur leder till att det som man har skrivit inte sparas på sidan. 


Ha det fint!
/Theodor
Fd medlem
Inte tillämpbar

1) Det går att stämpla ut -> in under samma minut, men inte ut -> in -> ut..
2) När jag var instämplad, provade stämpla ut->in->ut (fick felet), redigerade och tog bort min in-stämplin men föregående ut-stämpling finns kvar, redigerade den tiden för att ta bort ut-stämpling men då fick jag "valideringsfel" när jag försökte spara.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej GreenMoose,

Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du menar. Jag testade som du, att först stämpla ut - in - ut och fick då meddelande om att det inte går att stämpla in och ut samma minut. Då gick jag in på den dagen i min kalender för att redigera tiderna. Då tog jag bort den senaste instämplingen så att den första in- och utstämplingen finns kvar. När du då säger att du redigerar utstämplingen, ändrar du då sluttiden till samma tid som instämplingen eller hur gör du? Om jag gör som jag tror du har gjort så redigerade jag alltså utstämplingen till samma tid som instämplingen och får då också valideringsfel när jag sparade. Detta för att du inte kan stämpla in och ut samma minut. Du kan istället radera tiden för att sedan göra det korrekt registrerat. 

Återkoppla gärna om jag missförstår dig så kollar vi vidare på det!

/Fanny