Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dölja vissa lönearter på lönespecifikationerna

Kan man ta bort vissa konton från att visas i lönespecarna i Visma Lön 600?
Jag tycker att 3215 och 3205 bara tar plats och att det räcker med 3216 som visar semesterdagarna och vilken extra summa per dag man får.
Även konto 1186 kanske går att ta bort?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
För att reda ut begreppen lite så tror jag du menar lönearter här. Lönearter kan man välja att dölja på lönebeskedet som man skriver ut till den anställde. På varje rad i en lönespecifikation finns det till höger möjlighet att bocka ur rutan Skriv ut. Gör du det kommer den raden inte visas på utskriften.
Hoppas det var vad du eftersökte, annars är det bara att återkomma!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Tack för ditt svar, men undrar om det finns ett "permanent" sätt att låta bli att visa dessa konton UTAN att behöva gå igenom alla lönespecifikationer varje månad och bocka av...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!Aha det var så du menade, ja det finns det också. :)Om du går in under Lönearbete - Lönearter och in på lönearten det gäller, kan du under flik 3 Egna inställningar bocka ur rutan Visas på utskrift av lönespecifikationen. Då är det standard sedan att den lönearten inte visas på utskriften, men du kan ändra tillbaka när du vill.För den som har Lön 300 går man in under Lönearbete - Lönearter, öppnar lönearten och går vidare till flik 2 Egna inställningar för att hitta samma inställning.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Perfekt! Tack så mycket!