Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Lu
UTFORSKARE

Ej klara tidrapporter

Vi använder Lön Anställd för tidrapportering och har fått problem med att några anställda är sena med tidrapporteringen - hur löser ni andra som har VLA när någon inte gjort sin tidrapport i tid för att få med den på långkörningen? Vad jag förstått från supporten är enda alternativet att lägga in alla avvikelser manuellt? 

12 SVAR 12
Saku__
UTFORSKARE

Har också klurat på detta men inte hittat någon bra lösning. Vi jobbar som så att cheferna som attesterar sina anställdas tidrapporter får påminna om klarmarkering och se till att tidrapporterna är klara till lönekörningen. 
Har någon gång haft tidrapporter som ej är klarmarkerade/attesterade, avvikelserna har då kommit med på lönen därpå. Lägger inte in avvikelser manuellt, då avvikelserna kommer med månaden därpå, då får man komma ihåg att justera avvikelserna, med allt vad det innebär.
Detta system passar för mig, vi har ca 60 anställda.

@Saku__ - tack för svar, vi har lika många anställda och jobbar på samma sätt med att respektive chef får påminna - men visst är det ett stressmoment varje månad att få med alla eftersläntrare.

Menar du att det trots allt har lästs in månaden därpå? Blir det då en eftersläpning på en månad eller kommer båda månaderna med i alla fall? 

Ja, håller med dig! 

Allt kommer med på nästa lön förutsatt att tidrapporten är klarmarkerad och attesterad. Så den anställde får avvikelser för två månader på den lönen. Det blir eftersläpning på den anställdes avvikelser för just den månaden som hen inte klarmarkerade. 


 

Tack för förtydligande - det verkar inte som att supporten faktiskt vet om detta, svaret jag fick var att det bara går att läsa in en period till lönekörningen och enda möjligheten var att manuellt registrera timmar/avvikelser på den anställdes lönespec. 

Hej!