Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Export av SIE-fil från flera olika företag till Visma Administration

Hej. Har för första gången fler än ett företag i Visma Lön 300 där SIE-fil ska exporteras per automatik till respektive företag i Visma Administration 500. Men ingen urskiljning verkar göras av vilket företag i Visma Lön som tillhör vilket företag i Visma Administration. Vid bokföringen får jag upp den sedvanliga förfrågan om befintlig SIE-fil ska importeras från Visma Lön, fast nu med lönekörning för ett annat företag! Det står ju inget angivet i förfrågan vilket företag SIE-filen avser, så jag får själv kontrollera på angivet datum för lönekörningen vilket företag SIE-filen avser och därefter i aktuellt fall avbryta importen.

Finns det någon inställning att göra så Visma Administration känner av vilket företag som SIE-fil ska hämtas från i Visma Lön?

Eller finns det någon möjlighet för Visma Lön att ange, i förfrågan om import av SIE-fil, vilket företag filen avser, så blir det lättare att se om man ska avbryta importen?

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hej,

du bör för varje företag i Lön ange en egen sökväg till var SIE-filen ska sparas. På så vis kan du lättare välja vilken SIE-fil du ska importera i Administration och slippa de problem du upplever. 

 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Ok. Tack! Ska testa det.