Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

catarina ScF
UTFORSKARE

Extra avsättning till Fora

Hej!

 

För första gången ska den överskjutande delen av arbetstidsförkortningen sättas av till pension till Fora. Har hittat hur jag registrerar det i kalendariet men hur går jag till väga därefter?

Finns det en rapport jag kan ta fram och läsa in på Fora? Eller kommer det med i den årliga Fora-rapporten?

Hur gör ni andra? Tack på förhand!

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @catarina ScF

Vill bara att du ska veta att vi har sett din tråd men behöver bolla den internt. Återkommer när vi har ett svar att ge dig. 

 

//Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @catarina ScF
Först och främst vill jag tacka för att du väntat på svar från oss men det var en klurig fråga som vi behövde prata om internt.

 

Rätta oss gärna om vi tänkt fel men så här resonerade vi:
Vi har antagit att du med extra pensionspremie menar att arbetsgivaren gör extra inbetalningar av premier till den anställdes Avtalspension SAF-LO samt att du undrar hur detta belopp ska registreras till Fora. Svaret är kort och gott att detta är något som du får hantera manuellt. 

Programmet har inte stöd för att göra en rapport eller en fil på underlaget för extra inbetalning av pensionspremier och i dagsläge finns inte heller planer på att införa det. 
 

Hör av dig om vi tolkat dig fel så drar vi det en vända till 🙂

 

//Tinna

catarina ScF
UTFORSKARE

Hej @Tinna Gunnarsson!

 

Ni har tolkat mig rätt så tack för svar, nu vet jag hur jag gör i Visma. Då blir det att kontakta Fora och reda ut resterande!

 

Mvh Catarina