Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Markus14
MEDLEM

Extra löneutbetalning

Jag vill göra en extra löneutbetalning nu inför semestern i visma lön 100. Bör jag göra en ny extra lönekörning i programmet och lägga en bonus som avvikelse? Och hur blir det med arbetsgivardeklaratonen? Får jag lämna in en extra sådan eller kommer extralönens arbetsgivaruppgifter med på nästkommande ordinarie lön?

5 SVAR 5

Om du gör en extra utbetalning så bör du absolut köra den i programmet. Och det skall då även dras skatt på denna betalning. När du sedan kör ut AGI-underlaget så kommer samtliga lönekörningar under perioden med så då löser sig skatt och arbetsgivaravgifter liksom av sig själv. Lycka till!
Markus14
MEDLEM

Tack, för att vara övertydlig då så gör jag en extra lönekörning, lägger en bonus som avvikelse, och väntat med att skapa AGI filen tills den ordinarie lönen för denna månaden är klar?

Japp.. Alltid, eller i allra fall oftast, bäst att vänta tills månaden är klar innan man kör ut underlagen. Har man otur så händer det något mer och man använder fel underlag... Lycka till!
Markus14
MEDLEM

Tack för hjälpen, men nu funderar jag på hur jag gör med SIE filen som jag ska skapa och föra över bokförningsunderlaget till visma E ekonomi med. När jag förhandsgranskar den ordinarie lönekörningen verkar inte bokföringsunderlaget följa med där?

Mvh Markus
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

AG tar med samtliga lönekörningar under månaden men när det gäller bokföringsunderlaget så får du skriva ut/exportera ut det per lönekörning, där blir det inget gemensamt för hela månadens lönekörning.