Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Susanne_
UTFORSKARE

Fältkod 499 på Arbetsgivardeklaration

Hej!

Försöker läsa bokföringsunderlaget och fältkod 499 på arbetsgivardeklaration är väldigt svårt att jämföra med bokföringsunderlaget, eller är det jag som inte kan läsa/räkna?

Kan man inte få en sammanställning på bokföringsunderlag oavsett antal lönekörningar och resultatenheter. (alltså kunna välja det alternativet också, om man vill få klumpsumman.)

Tack på förhand!

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Beloppet till fält 499 ska vara utbetald sjuklön plus arbetsgivaravgift på denna. Jag tycker själv det diffar på några kronor men inte mer. Kommer du fram till stora skillnader? 

Hej

När jag jämför bokföringsunderlag med arbetgivardeklaration, så kan jag från bokföringsunderlaget få fram sjuklön. Denna summa är ju då lägre än fältkod 499. Vilket är rätt, eftersom den är bara sjuklön medans 499 är ju även inkl. arb.giv.avg. Men när jag försöker hitta hur mycket arb.giv.avg som tillhör sjuklöner, så finns inte detta specificerat på bokföringsunderlaget vad jag kan se. Hade det funnits så hade jag enkelt kunnat lagt ihop den summan med sjuklöner och enkelt kunnat kontrollerat att arb.giv.deklarationen stämmer. Vilket jag inte alls vet idag.  

Eller är det något som finns som jag inte ser? 

Du menar alltså när du har anställda med olika AGA? Du kan väl ta ut en rapport på lönearten Sjuklön per anställd den aktuella månaden och bdräkna med rätt procentsats. 

Ja det har jag, alla 3 sorters AGA. 

Så skulle man kunna göra..... tycker fortfarande det verkar mer omständigt än vad man ska behöva. Tycker Visma borde kunna lösa detta smidigare, men bra idé, för att kunna kontrollera att siffrorna är rätt. Tack