Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fel arbetstid vid stämpling på röd dag

Hej!

 

Har en anställd som valde att gå in och jobba extra på Annandag Påsk 4,5H och normalt jobbar han 9H en vanlig vardag.

VISMA Stämpla valde då att ge honom 4,5H i normal arbetstid och dog sedan av 3,5H plus en 1H lunch från tidbanken som om han skulle jobba 9H den dagen trotts att den var röd (men visserligen skulle han jobbat 9H om den inte varit röd enligt schemat).

 

Jag hittade ingen lösning på detta och obesett vilket val jag gjorde och hur jag gjorde så drogs det timmar från tidbanken felaktigt.

 

Det hela slutade i att jag stämplade timmarna på söndagen istället som låg utanför ordinarie schema-lagd tid och då gjorde programmet rätt och gav honom övertid 4,5H utan några avdrag.

 

Är detta en bugg eller något jag missat i konfigurationen?

Dagen visades som röd i kalendern i appen.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag tänker att vi kan börja med att kika på dina helgdagsinställningar i Visma Lön, dessa inställningar kommer även påverka arbetstiden och stämplingarna i Visma Lön Anställd. Fundera därför på om det är dessa inställningar är korrekta hos er, kika gärna i tåden Se till att helgdagsinställningarna stämmer!. Om det annars bara är en anställd som ska påverkas så kan du i Visma Lön anställd gå till Schemaläggning - Ändra schemalagd dag och ändra den dagens schema så det stämmer, då rättar sig stämplingen utefter denna ändring. 

Hoppas detta hjälper dig på vägen och om liknande situation skulle uppstå. 
Ha en fin dag! 
/My