Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Fel i summor AGI mot Skatteverket

Hej
Har gjort AGI för oktober men skatteverket säger att där är en diff. Jag har gått igenom mina anställda och kollat alla summor och det stämmer ju med det som skatteverket säger. Fast jag får en annan summa i min rapport från Visma...? Vad är det jag missar???

5 SVAR 5
NY MEDLEM

Svar: Fel i summor AGI mot Skatteverket

Men om du bockar av varje persons arbetsgivaravgift i Visma / skatteverkets fil då måste du ju hitta var felet är?  Har du fel inställning på arbetsgivaravgiften på någon anställd ? Någon som det inte ska dras full arbetsgivaravgift för? 

NY MEDLEM

Hej

Har haft samma problem. Fel på alla sen starten i feb. Fick hjälp av supporten på visma som "tog över min dator" och löste problemet. Vet inte riktigt vad de gjorde men nu fungerar det som det ska. Har skickat in en rättelse till skatteverket och fått tillbaka pengarna som betalats in fel. Så ring supporten och be om hjälp. Lycka till

NY MEDLEM

mmm... kan ju också tycka det. 

I Visma-filen till SKV ser man bara bruttolön + avdragen skatt. Diffen är på arbetsgivaravgifterna.

Så jag knappade i ett excelblad allas arb.givaravgifter från lönespecarna. Och den summan stämmer med Skv. 
Men Visma rapporterar en annan summa.....

Jag får ringa dom helt enkelt. Tack ändå för tipset 😉

NY MEDLEM

Hej, jag har samma problem för en anställd bosatt i Sverige men som jobbar för ett utländskt företag utan fast driftsställe i Sverige. Då skrivs full arbetsgivaravgift ut på lönespecen och skattedeklaration fastän det är fel. Kan inte hitta något ställe i Visma 600 där man kan göra inställningen för arbetsgivaren att de betalar lägre arbetsgivaravg pga inget fast driftsställe.

En helt annan sak; Märkligt att vi användare ska försöka lösa problemen åt varandra, att supporten blir svårare och svårare att nå... kanske sänker de priserna på programmen så småningom?!

NY MEDLEM

Hej
Jag har löst mitt problem. Hade en anställd som haft en löneskuld efter en slutlön och återbetalat i oktober, då gjorde jag en "inbetalning från Anställd". Denna "minuspost" räknas ju inte med i SKVs belopp och eftersom jag gjort en rättelse på tidigare deklaration så tror jag det borde bli rätt i slutänden....
I övrigt håller jag med dig Annica angående att vi användare ska hjälpa varandra... tycker att man kan få bra tips av kollegor i branschen men man vet ju eg inte om de svar man får är rätt och riktiga....

Lite konstigt är det...