Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel timmar i lönespec?

Vi har en anställd som var timanställd och därför är jag van att lägga in timmar i kalendariumet. Han gick nu över till att vara fast anställd med fast lön från och med 1/9. 
Jag gjorde först en lönekörning på hans timmar för augusti, låste sedan den och gjorde om honom i systemet till tillsvidare med fast månadslön. Startade en ny lönekörning och då hade jag redan lagt in vad han jobbat och inte till och med mitten på september, av ren vana. 

Så nu står det 127h på hans lönespec för september istället för 172h som är hans ordinarie arbetstid. 

Blir detta rätt?

Påverkar detta honom eller oss på något sätt och borde jag i framtiden vänta med att lägga in arbetstid (eller lägga in alls?) tills den månaden är färdig med lönekörning och allt?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Menar du att du har lagt in timmarna han har jobbat även i september där han gick över till fastanställning med fast månadslön och fast schema? Det som händer då är att timmarna du har skrivit i kalendariet manuellt genom knappen ändra arbetstid överstyr timmarna som ligger enligt schemat och därmed blir summeringen av timmarna annorlunda än den schemalagda arbetstiden.

Jag skulle stämma av hur timmarna ligger inlagda i kalendariet och stämma av mot verkligheten. Är den verkliga arbetade tiden 172 timmar bör det även stå så på lönebeskedet. Det som påverkas om det är fel är den ackumulerade arbetstiden och den semestergrundande arbetstiden.

/Johan