Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Flera rader med samma resultatenhet/måste radera fördelningsrad - Lön 300/600

De senaste månaderna så har jag stött på ett problem med de anställdas månadslöner. Det uppstår bara ibland. Av någon anledning så skapar programmet flera rader med samma resultatenhet med 100 % på varje. Försöker jag spara så kommer det upp ett felmeddelande att summan är för stor och jag måste då gå in och radera flera rader manuellt, ibland 6-7 stycken! Vad kan detta bero på och går det att göra något åt det?
3 SVAR 3
ANSTÄLLD

Re: Flera rader med samma resultatenhet/måste radera fördelningsrad - Lön 300/600

Hej Sabor!

Det låter onekligen konstigt, vi skulle behöva lite mer vad som händer.

Läser du in en TLU-fil med tidsredovisning från ett externt program?
Hur många rader med månadslön och fördelning ligger på varje anställd i filen?
Hur ser tidsregistreringen för en sådan fördelning ut i ert externa program mot hur det hamnar i Visma Lön (skicka gärna en skärmdump)?
Använder ni både projekt och resultatenheter med fördelning eller endast resultatenheter med fördelning?

Ha det gott!

/Sofia 
NY MEDLEM

Re: Flera rader med samma resultatenhet/måste radera fördelningsrad - Lön 300/600

Hej!

Vi skickar en TLU-fil från Mobigo till Visma Lön. 
Vi använder inte projekt, bara resultatenheter. Det ska vara 1-3 olika resultatenheter. Det är olika hur många rader det blir, kan bli 2 fast det ska vara 1, men ibland är det 6-7 likadana rader...
I Mobigo blir det ingen fördelning på resultatenheten, utan om jag förstått det rätt plockas det från den anställdes inställning i Visma.

ANSTÄLLD

Hej Sabor,

Vill rekommendera att du kontaktar vår support då vi behöver utreda TLU-filen från Mobigo för att säkerställa att det är korrekt i filen. Det är filens innehåll som ger resultatet i Visma Lön.
Då behöver vi även ta in en säkerhetskopia och undersöka utfallet.

Du når vår support här

Ha det gott!

/Sofia