Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Simon Wallin
NY MEDLEM

Flytt av Visma Lön till ny server - Auto-uppdatering av arbetsstationer slutat fungera

Hej,

 

Vi har nyligen flyttat vår Visma Lön 600 installation från en server till en annan.

I samband med detta uppdaterade vi även vår Visma Lön version till 2020.4 som är den senaste.

På respektive arbetsstation noterade vid dock att programmet inte längre uppdaterar sig automatiskt, utan vi måste manuellt uppdatera respektive arbetsstation till 2020.4.

 

Om man loggar in i Visma Lön på en arbetsstation så får man följande felmeddelande:

senare_version.PNG

Efter att man klickar "OK" kastas man endast tillbaka till inloggningsrutan.

 

Vad är det för konfiguration som saknas för att få auto-uppdateringar att tillämpas utifrån serverversionen?

Respektive användare når den utdelade platsen där installationsfilerna befinner sig och har rättigheter till filerna.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej, 

Det kan bero på flera olika anledningar. Du kan börja med att testa aktivera BITS-tjänsten, den kan vara inaktiv och behövas aktiveras manuellt. 

  1. Gå till Kontrollpanelen –Administrationsverktyg
  2. Dubbelklicka på Tjänster
  3. Kontrollera så att tjänsten Background Intelligent Transfer Service Körs.

Om tjänsten körs: högerklicka på den och välj Starta om.
Om tjänsten inte körs: högerklicka och välj Starta.


Skulle inte detta fungera så får du gärna kontakta oss på supporten via telefon eller chatt, så kan vi kika på det tillsammans på din dator. 🙂 

Trevlig helg! 
/My