Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AnnELarsson
MEDLEM

Flytta en anställd till ett annat bolag inom koncernen AKUT

Hej
Följer avsnittet att flytta anställd från ett bolag till annat. Visma Lön 600
Förstår verkligen inte hur jag skall få över informationen ifrån Underlag för semesterberäkning...

Kan man inte göra en fil från ena bolaget och läsa in i det andra?

Akut hjälp behöver jag 

3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

 

Det finns ingen möjlighet att flytta enstaka anställda via fil utan uppgifterna behöver hanteras enligt hjälpavsnittet som jag antar att du hittat: Checklista för att flytta anställd mellan företag i Visma Lön 600 »

 

Är det på fliken Semester du fastnar? och specifikt vid Semesterdagar?

Lättast är att fylla i antalet den anställde har kvar i kolumnen Dagar (huvudsaken är att rätt belopp står i Återstående).

 

För sparade dagar klickar du på Visa sparade dagar. 

På samma sätt här är det enklast att du fyller i antalet den anställde har kvar i kolumnen Sparade dgr på respektive år. 

Har semestervillkoret en daglön anger du det i den kolumnen och det är också viktigt att du fyller i sysselsättningsgraden per år.

 

Om du inte får ihop det rekommenderar jag att du kontaktar mina kollegor på supporten: vismaspcs.se/kontakta-oss 

 

Mvh

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hittat den, men jag måste vara helt trög för får det inte att fungera och hittar inga listor som är bra eller så.....
Blir galen på detta har nu suttit i flera timmar, får ta det på måndag och hoppas det fungerar då eller jag fattar 🙂

Mina kollegor på supporten finns tillgängliga ett par timmar till om du vill ringa in 🙂

Annars trevlig helg!

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~