Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Soders
UTFORSKARE

Föräldraledig avdrag per timme/arbetsdag - Teknikavtalet Metall

När vi har anställda som tar ut föräldrarledighet så är det så att avtalet anger att är det mindre än 5 dgr sammanhängande så skall avdrag ske per timme och är det mer än 5 dgr så skall avdraget ske per arbetsdag.

När våra anställda stämplar i Visma Lön anställd så blir det alltid automatiskt avdrag per arbetsdag?!

Det borde gå att fixa till rent programmeringsmässigt så att systemet känner av om det är fler än fem eller färre än fem dagar tycker jag, Något ni kan titta på?

2 SVAR 2
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej! 

Tack för din synpunkt. 

För tillfället är det inget som vi jobbar på att förändra, men lyfter gärna din synpunkt för en diskussion. 

Återkommer när jag vet mer. 

 

Vänligen 

Jesper

Hej igen!

 

Upptäckte att jag skrivit fel, det skall vara per timme om det är ledighet högst fem dagar och vid ledighet längre än fem dagar är det kalenderdagsavdrag.

 

Idag när jag gjorde löner för januaris utbetalning så var det en som varit ledig i december i 10 dagar och då blev avdraget i dagsavdrag och inte kalenderdagsavdrag, det som kom från stämplingen i Visma Lön Anställd. Dock när jag la in ett nytt kortkommando direkt i Visma Lön så drog systemet kalenderdagar automatiskt när jag registrerade datumen och det var 10 dagar.

 

Är det något ni kan titta på. Det borde ju synka från stämplingsprogrammet till löneprogrammet kan man tycka 🙂

Tack på förhand!