Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fördelning av lön på projekt

Vi har endast anställda som har månadslön och vi fördelar hela lönen på de olika projekten. Blev förvånad när jag upptäckte i VismaLön att inte hela lönen var fördelad. VismaTid har inte utgått från att den normala arbetstiden är 100% p g a semester, sjuk m.m. Men det blir helgalet för oss då vi får sitta och göra en egen fördelning och mata in istället för att kunna gå på det som kommer från överföringen från Tid. Går  jag efter fördelningen som överförts är allt inte fördelat utan kommer då att hamna på det "standard" projektet.

1 SVAR 1
Alexander Karlsson
ANSTÄLLD

Hej Carina!
Har de anställda ett arbetsschema inlagt på sig i löneprogrammet?
Timmarna som kommer på den anställdes månadslön i samband med att en lönekörning skapas hämtas från arbetsschemat i Visma Lön. Säger arbetsschemat att det är 176 timmar den månaden så kommer det upp 176 timmar oavsett vilken normalarbetstid man har angett i tidfilen.
Alltså bör man i Visma Tid fördela samma antal timmar som finns i den anställdes schema, oberoende om det registreras avvikelse som sjukdom och semester till exempel.
För att fördelningen ska bli rätt krävs således att det finns ett schema av typen schemalagd arbetstid inlagt i löneprogrammet och att samma schema ligger upplagt i Visma Tid på en anställd med månadslön.

Ha en fortsatt trevlig dag