Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hyacinth
UTFORSKARE

Föregående bokföringsunderlag är inte inläst i bokföringsprogrammet

Hej, jag får en varning varje gång jag skapar en ny SIE-fil för bokföringsunderlag från Lön 600. "Föregående bokföringsunderlag är inte inläst i bokföringsprogrammet. Det nya bokföringsunderlaget kommer att skriva över det gamla." Detta trots att jag har läst in föregående bokföringsunderlag i bokföringsprogrammet, vilket i vårt fall är Monitor G5. Ligger problemet hos Visma eller hos Monitor tro?

6 SVAR 6
catarina ScF
UTFORSKARE


Har hänt mig med men i  det fallet hade jag glömt godkänna att bokföringsunderlag är skapat på föregående lönekörning. Om du tittar på föregående lönekörning har rutan en bock i sig där?

Ja, alla tidigare lönekörningar är bockade, så det är inte problemet i detta fall. Tack ändå.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hyacinth,

Det låter konstigt. Vill rekommendera att du kontaktar vår support så kan du få hjälp om du inte redan fått det.
Lite tekniskt för att undersöka på forumet. Vår första tanke är precis som Catarinas ovan men om det inte hjälpte så behöver man undersöka vidare.

Ha det gott!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får också denna varning, men i och med att jag kontrollerat i bokföringen att importen är gjord klickar jag i att skriva över filen och har inte upptäckt några följdproblem av detta. Rutan för bokföringsunderlag skapat är bockad. Det vore intressant att veta vad det beror på.
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Hyacinth och Arash,

Kan det vara så att ni har tagit bort bocken för "Bokföringsunderlaget skapat xxxx-xx-xx" och sedan skapat om bokföringsunderlaget? I detta läget får jag samma meddelande som ni i mitt bokföringsprogram.

I löneprogrammets loggningen som finns under Arkiv - Företagsunderhåll - Loggning kan man under programdelen Lönekörningar - Händelsen Bokföringsdatum - Gammalt datum se om man har tagit bort bocken för Bokföringsunderlag skapat och vilken dag detta gjordes. Tänk på att du kan göra urval på fr.om datum och t o m datum så blir det lite enklare att följa. 

Och precis som min kollega Sofia skrev så är ni välkomna att kontakta oss om ni vill att vi ska felsöka ytterligare. 

/Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, jag har inte bockat ur där, någonsin. Varningen kommer upp varje gång jag skapar bokföringsunderlaget. Men eftersom det ändå funkar har jag inte lagt nån energi på det, mer nyfiken.