Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Förmånsbeskattning av arbetsgivarbetald sjukvårdsförsäkring - Lön

Hej, är det ni på Lön som beräknar beloppet för Förmån utifrån premien eller står det på underlaget hur mycket i kronor det blir som man ska lägga in?
Highlighted
NY MEDLEM

Hej! Jag tycker att skatten varierar, även mellan de anställda som har samma lönespann och a-skatt. Du har inte reagerat på detta Jenny? 
Highlighted
NY MEDLEM

Hej .
Förmånsbeskattningen gäller först from 1/7 och inte på premier inbetalda tidigare än denna datum ..då kommer den först vid nästa premiebetalningstillfälle.
Highlighted
NY MEDLEM

Har inte reagerat på detta, vet inte dubbelkollat vad skatten blir på förmånen för mina anställda.
Highlighted
NY MEDLEM

Någon som vet om beskattning ska ske månadsvis för den anställde eller i en klumpsumma när fakturan betalas?
Highlighted
NY MEDLEM

Beskattningen ska ske när du betalar fakturan. Man kan dock dra beskattningen i förväg om man så önskar men inte i efterhand. 
Highlighted
NY MEDLEM

Var hittar jag info om detta med betalningen? Vad säger att jag inte kan dra detta belopp månadsvis för den anställda även om jag betalar fakturan årsvis? Måste bli jätterörigt när en anställd slutar, vi på företaget får tillbaka för premier som redan är inbetalda och vi ska reglera detta sen till den anställde.
Highlighted
NY MEDLEM

Förmånsskatten kan dras månadsvis eller årsvis beroende på hur arbetsgivaren betalar premien. Vad jag förstår så kan välja fritt att dra
det som passar en bäst , dock efter att premien är betald. 
Highlighted
NY MEDLEM

Hej !

Behöver hjälp med hur jag skall lägga upp detta ?

Jag har kopierat löneart 2118, och döpt den till Förmånsbeskattning sjukvårdsförsäkring.

Vi har en premie på 453 kr /månad. 70% på detta skall förmånsbeskattas = 317 kr.

317 kr har jag lagt på lönen, på en av våra anställda som har 34700 kr/månad gör detta ca 200 kr

i månaden mindre ut i lön, stämmer detta ?

Tacksam för snabbt svar.

Hälsningar

Gunilla

Highlighted

Det är även rehab som inte förmånsbeskattas - i vårt avtal är 20% rehab, resterande 10 liv och olycksfall.