Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Frågor kring arbetsgivarintyg

Jag ska göra ett arbetsgivarintyg åt en före detta anställd, och det är första gången jag bekantar mig med detta. Vi har Visma 300 och jag får därmed använda blanketten som man kan ladda hem, och kan inte göra direkt i programmet.

Men det är sida två jag funderar över, där man ska fylla i arbetad tid, frånvaro etc i timmar. Det finns kolumner för två hela år att fylla i, finns det någon genväg till att hitta alla uppgifter till detta? Min enda idé är att jag får gå igenom den här personens tidigare lönebesked från tiden h*n jobbade här, eller kan jag göra på något smartare sätt?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Louise!

Tänker att du skulle kunna få bra hjälp av utskriften Ackumulatorlista som du hittar under Utskrifter - Övrigt. Markera Annan period så är du fri att välja datumintervall och klicka sedan på knappen Urval. Vid Ackumulator väljer du Arbetad tid timmar - Klickar sedan på Välj flera - Klicka i Övriga ackumulatorer som du vill se. Vid Namn - Anst väljer du upp vilken anställd som är aktuell och klicka sedan på OK.  

Frågor eller funderingar? Du är alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra duktiga kollegor på supporten.  

/Tinna